מפגש קהילה ראשון- מהלך השקפה ובירור החוזקות

מפגש ראשון
בשעה טובה אנו עומדים לקראת המפגש הראשון שלנו. בהתרגשות רבה פותחים את השנה בחלומות, מחשבות וברצון לעשייה שתמנף אותנו ואת התלמידים שלנו למקומות טובים ונכונים.
השנה החלטתי לפתוח כל מפגש בלימוד משותף וקצר כדי להכנס לאווירה ולהתחיל את המפגש במשהו "בשביל הנשמה".
את הלימוד אקשר בצורה מסויימת לתהליכים שאנו נעבור ולנושא המתאים שבו נעסוק בכל מפגש.

אז הפעם התחלתי בלימוד משותף בנושא: הלימוד בחברותא. עסקנו בשבחו של הלימוד ע"י קריאת שלושה מדרשים שמביאים משלים שונים וכל משל מוסיף על קודמו.
כאשר ברזל נפגש בברזל, שניהם מתחדדים. כך גם בין בני אדם: כששני בני אדם מתווכחים, גם אם הויכוח לא נעים, יש לו תוצאה חיובית - ואיש יחד פני רעהו - שניהם מתחדדים, מחדדים את דעותיהם ואת מחשבותיהם.
ר' חמא משווה בין חידודה של הסכין ובין דרך הלימוד. להבנתו, כמו שהדרך הטובה ביותר לחדד סכין היא על בסיס הלהב של סכין חברתה, כך החידוד הטוב ביותר של החכם הוא בסיוע חברו. צריך לשים לב שהוא אינו מדבר על הדיון או המסקנות של הדיון, אלא על החכם עצמו שהדרך שלו להשתבח ולהיות לומד טוב יותר היא בהתדיינות עם חברו.
כל משל מוסיף על קודמו:
בהתחלה מדובר על ברזל – ששני לומדים מתחדדים אחד עם השני ומדובר פה רק על אחד מול השני.
במשל השני מדובר על אש- שהלימוד מתפשט הלאה אבל צריך לזכור שבאיזשהו שלב האש נכבית
במשל השלישי – מדובר על עץ עם שורשים שנותן פירות וכך הלימוד גם יש לו פירות לדורות הבאים. 
העיסוק בחברותא מאוד מתחבר למה שאנו עושות כקהילת מורים, הלימוד המשותף, החיבור בנינו , החידוד של כל אחת ואחת עם חברתה והמסקנות שעולים מהדברים שאנו לומדות יחד.
במפגש זה הסברתי לקהילה על תהליך השקפה באמצעות סרטון ששמסביר על קהילה לומדת, על השקיפות, ועל חמש משמעויות למהלך השקפה.
לאחר מכן התחברנו  לעצמנו ולמה מאפיין אותנו כמורות, למה אנו מתחברות ומה מייחד אותנו באמצעות קלפים. פעילות זו היא פעילות רכה שבה המורות מביאות את עצמן ואת מי שהן ופותחות את רגשותיהם בקהילה. הדברים שעלו היו מעניינים והרגשתי את החיבור של כל אחת לעצמה.
בהמשך בררנו מהן החוזקות שלנו, מה מוביל אותנו להצלחה. מהם המנגנונים שמצמיחים אותנו באופן אישי. ויצרנו יחד פאזל חוזקות. מעניין מאוד שהמורות העלו חוזקות שחלקן היו משותפות כגון: מסירות, הקשבה, השקעה,עקביות. 
לסיום הצגתי את הפרקטיקה שלי: שילוב התקשוב בתהליך החינוכי מעורר צמיחה ובאמצעות המתודה: צ'וק טוק כל אחת כתבה  כיצד לפי דעתה התקשוב יכול לגרום לצמיחה? 
להלן סיכום הדברים שעלו:







תגובות