מפגש קהילה - פדגוגיה מיטבית בעידן הדיגיטלי
המפגש השני שלי עם הקהילה היה מאוד ממצה וענייני. התחלנו את המפגש בלמידה בית מדרשית על דמות המורה. קראנו במסכת תענית סיפור הממחיש את דמות המורה, אילו מאפיינים יש לו שמשמעותיים ללמידה. מורה שניחן ביכולות מסויימות. יש לו עקרונות חינוכיים שעוזרים לו להתגבר על הקושי. הוא מלמד עניים כבני עשירים, לא גובה תשלום מהעניים, הוא מודע שצריך לספק צרכים רגשיים של תלמידים, הוא לא מוותר על שום תלמיד גם אם הוא עני וגם אם הוא מפריע. הוא אינו מרחיק את התלמידים המפריעים אלא מקרב אותם ושומר עליהם. מחנך זה יוצר מרחב לימודי חדש- בריכת הדגים שמחברת בין הילד לטבע בין השפע לאופטימיות והתבוננות במים מאפשרת לילד למצוא מנוח. המחנך מגייס את הטבע לחינוך ובמקום לדרוש מהילד משמעת, הוא נוקט בפעולה הפוכה שמאפשרת לו יותר חופש וזרימה.
סיפור זה מאוד מחבר אותי להוראה. מחנך צריך שיהיה לו אמפתיה לתלמידים, הרבה רגישות ושיתוף התלמיד במחשבות ובמניעים. מחנך צריך לוותר על הנוחות שלו ולשים בצד הרבה דברים ולהתמסר ולהקנות ערכים ודוגמה אישית, תוך כדי שמירת הכבוד שלו ושל התלמידים.
מתוך סיפור זה הממחיש אילו כישורים המורה צריך שיהיו לו עברנו לפעילות של למידה מתוקשבת ומשמעותית שאנו כמורות רוצות שתהיה בכיתתנו.
כל מורה נכנסה למצגת השיתופית שבניתי והתבקשה לכתוב בשקופית שלה מהי למידה משמעותית בעיניה, תוך התייחסות למקומו של התקשוב בלמידה מסוג זה. מהכתיבות עלו דברים מאוד מעניינים ומיוחדים וכך יצרתי מהן ענן מילים:
בהמשך המפגש תכננו ביחד שיעור מתוקשב בנושא הגבורה שמתחבר לנו לחודש כסלו ונסינו לשלב בו את הכלים שלימדתי בדגש על למידה משמעותית. לשמחתי היה שיתוף פעולה מלא. המורות התחברו לנושא והוא היה רלוונטי עבורן כי הן מתכוונות להעביר אותו בכיתה. האווירה בקהילה היתה טובה, היתה מעורבות ואחריות משותפת, כולן תרמו ונתרמו וביחד בנינו שיעור כך שכל אחת אמרה את דעתה והוסיפה מהידע שלה ומהניסיון שלה. ההתמקדות בנושא היתה מאוד חשובה והרגשתי שעמדתי במשימה שהצבתי. יש לי הרבה רצון להמשיך וללמד את הקהילה שלי כלים מתוקשבים שייסיעו להם בהוראה ויתנו ערך מוסף בשיעורים שלהם כך שהתלמידים יתחברו וירצו לבצע מטלות ואתגרים שונים ברמות שונות, מתוך מוטיבציה פנימית והנאה.
סיפור זה מאוד מחבר אותי להוראה. מחנך צריך שיהיה לו אמפתיה לתלמידים, הרבה רגישות ושיתוף התלמיד במחשבות ובמניעים. מחנך צריך לוותר על הנוחות שלו ולשים בצד הרבה דברים ולהתמסר ולהקנות ערכים ודוגמה אישית, תוך כדי שמירת הכבוד שלו ושל התלמידים.
מתוך סיפור זה הממחיש אילו כישורים המורה צריך שיהיו לו עברנו לפעילות של למידה מתוקשבת ומשמעותית שאנו כמורות רוצות שתהיה בכיתתנו.
כל מורה נכנסה למצגת השיתופית שבניתי והתבקשה לכתוב בשקופית שלה מהי למידה משמעותית בעיניה, תוך התייחסות למקומו של התקשוב בלמידה מסוג זה. מהכתיבות עלו דברים מאוד מעניינים ומיוחדים וכך יצרתי מהן ענן מילים:
בהמשך המפגש תכננו ביחד שיעור מתוקשב בנושא הגבורה שמתחבר לנו לחודש כסלו ונסינו לשלב בו את הכלים שלימדתי בדגש על למידה משמעותית. לשמחתי היה שיתוף פעולה מלא. המורות התחברו לנושא והוא היה רלוונטי עבורן כי הן מתכוונות להעביר אותו בכיתה. האווירה בקהילה היתה טובה, היתה מעורבות ואחריות משותפת, כולן תרמו ונתרמו וביחד בנינו שיעור כך שכל אחת אמרה את דעתה והוסיפה מהידע שלה ומהניסיון שלה. ההתמקדות בנושא היתה מאוד חשובה והרגשתי שעמדתי במשימה שהצבתי. יש לי הרבה רצון להמשיך וללמד את הקהילה שלי כלים מתוקשבים שייסיעו להם בהוראה ויתנו ערך מוסף בשיעורים שלהם כך שהתלמידים יתחברו וירצו לבצע מטלות ואתגרים שונים ברמות שונות, מתוך מוטיבציה פנימית והנאה.
תגובות
הוסף רשומת תגובה