תובנות שעלו לי לאחר מפגש קהילה השני

לאחר המפגש הקודם רציתי יותר לדייק את הפרקטיקה שלי משום שכשהצגתי שאלה לקהילה שלי -מהו התקשוב מבחינתם? התשובות לא סיפקו אותי משום שהן היו קשורות ללמידה מסורתית ולדגם מאוד ראשוני של למידה מתוקשבת. תשובות אלו חיזקו את מטרתי להוביל את הקהילה שלי לדגמים מתקדמים יותר בתקשוב וללמידה של כלים מתוקשבים המהווים ערך מוסף להוראה המתאימה למיומנויות המאה 21.
לכן עברתי תהליך ארוך עם עצמי לדייק את הפרקטיקה ולהתאים אותה הן לשאיפות שלי והן לצוות ולצורת העבודה המיוחדת בביה"ס.
היו לי כיוונים שונים למנף את התקשוב בביה"ס. כידוע תחום התקשוב הוא נרחב מאוד והשמים הם הגבול!
ניסיתי להתמקד בשיטת הוראה המתאימה ומאפיינת את בית הספר בו אני עובדת והיא העבודה בקבוצות. בכיתתי העבודה בקבוצות היא דרך עבודה שגרתית, שפעמים רבות אני משתמשת בה. לעבודה קבוצתית יש יתרונות רבים מבחינה לימודית וחברתית ובנקודה זו חשבתי שזו הפרקטיקה שאני רוצה לקדם באמצעות כלי שיתופי מקוון משום שכלים טכנולוגיים מתאימים לדור שלנו ורלוונטיים לתלמידים. וכך קמה לה הפרקטיקה שאני כל כך מחוברת ומאמינה בה.
"למידה שיתופית מקוונת" 
בקהילה נעסוק בלמידה שיתופית בכלים תקשוביים כגון: מצגת שיתופית וקיר שיתופי ונחקור יחד אילו עקרונות פעולה צריכים להיות בשיעור כזה וכיצד הם תורמים מבחינה לימודית וחברתית. נעלה רעיונות לשימוש בכלים שיתופיים אלו בכל תחומי הדעת וכן נקרא מאמרים העוסקים בתחום הלמידה השיתופית.
אז בוא נצא לדרך ונפעל למען שינוי תפיסה והובלה של קהילה לומדת!









תגובות