מפגש שלישי- תיעוד שיעור
את המפגש השלישי חשוב
היה לי להתחיל בנושא: עין טובה של כל אחת לחברתה. לכן כל אחת התבקשה לקחת כרטיס
עם שם של מורה (הכרטיסים היו הפוכים) ולומר דברים טובים בשבחה של אותה המורה. פתיח
זה של המפגש יצר אצל כל אחת הרגשה טובה, יחס אישי והעצמה. לאחר שלב זה הבאתי משנה ממסכת אבות שעוסקת בעין טובה ובה דנו מה עושה אדם לטוב יותר? האם יש תכונות או
מעשים מסוימים העושים אותו לכזה? האם אדם טוב הוא אדם שטוב לו או דווקא מי שמוכן
לוותר על טובתו האישית למען טובת הכלל?
קראנו
את המשנה ואת הפירושים השונים על "עין טובה" ויחד ראינו שעין
טובה מופנת כלפי עצמנו וכלפי הזולת והפירוש של הרב קוק הוא הפירוש שהכי מצא חן
בעיננו:
"העיניים
צוהר באדם, דרכן הוא משקיף אל החוץ ומבעדן
אל תוכו פנימה" (הרב קוק)
החלק
השני של המפגש עסק בתיעוד שיעור של הפרקטיקה שלי: "למידה שיתופית מקוונת"
לפני הצפייה קראנו חוזה על מנת לעדן ולהפר את החששות של המורות בצפייה אחת בשנייה. החוזה מאוד סייע בכך ואני מאוד ממליצה עליו בכל פעם שעורכים תצפית של מורה מהצוות:
צפנו
יחד בשיעור שלי עם התלמידים המציג עבודה קבוצתית בכלי של מצגת שיתופית. כל מורה
התבקשה לכתוב את הפעולות שאני עשיתי כמורה בכיתה.
מתוך הפעולות חילצנו עקרונות פעולה שחייבים להיות בשיעור שיש בו את הכלי של מצגת שיתופית ולהלן הפעולות והעקרונות שהעלנו:
במפגש זה היה לי חשוב להביא רקע תיאורטי העוסק ברמות למידה שיתופית על מנת לתת לצוות מושג על סוגי שיתופיות, ולהבין את ההבדלים ביניהם.
לאחר שהבנו את ההבדלים בדקנו איזו רמת שיתופיות היתה בשיעור המתועד שצפינו בו.
בהמשך עסקנו ברעיונות שונים של הכלי המתוקשב שבו אנו מתמקדות כעת בלמידה שיתופית: מצגת שיתופית והעלנו רעיונות לשימוש בכלי בכל תחומי הדעת. עלו רעיונות יפים וכל אחת מחברות הקהילה חשבה איך היא מיישמת את הכלי בכיתה שלה.
יצאתי מהמפגש הזה עם הרבה כוחות טובים להוביל שינוי והרגשתי שהצוות שיתף פעולה, היה מאוד אקטיבי ושותף לתהליך. המורות יישמו את הכלי בכיתות והיו מאוד נלהבות לעשות כן בדרכים ובשיעורים שונים. למדנו אחת מהשנייה ויצרנו יחד עקרונות חשובים לנו.
אם אני מתבוננת קדימה ארצה לברר יותר לעומק מהי למידה שיתופית מיטבית, כיצד ראוי ונכון לחלק את התלמידים לקבוצות, מה התפקיד של כל תלמיד בקבוצה וכיצד זה תורם לו מבחינה חברתית ולימודית. כמו כן ארצה לפתח כלי מסוג שאלון לשביעות רצון התלמידים מלמידה שיתופית ולחשוב עם הקהילה שלי כיצד מעריכים סוג של למידה כזו.
ועוד רבים החלומות...
אם אני מתבוננת קדימה ארצה לברר יותר לעומק מהי למידה שיתופית מיטבית, כיצד ראוי ונכון לחלק את התלמידים לקבוצות, מה התפקיד של כל תלמיד בקבוצה וכיצד זה תורם לו מבחינה חברתית ולימודית. כמו כן ארצה לפתח כלי מסוג שאלון לשביעות רצון התלמידים מלמידה שיתופית ולחשוב עם הקהילה שלי כיצד מעריכים סוג של למידה כזו.
ועוד רבים החלומות...
תגובות
הוסף רשומת תגובה