מפגש קהילה 4
מפגש קהילה
מפגש
קהילה זה התקיים במחצית השנה ולכן בחרתי להתחיל אותו ברגע של פסק זמן בו רציתי
להביע את הערכתי למורות שבקהילתי. הכנתי לכל אחת ברכה בחרוזים שבה שילבתי את החוזקות
שלה וצרפתי מגנט שעליו כתובה אמרה בשילוב איור צבעוני. הכנסתי הכל למעטפה וחילקתי
לכל אחת. המורות מאוד התרגשו לקבל את המכתב שכל כך מאפיין כל אחת. לאחר שכל אחת
קראה את מכתבה היא שיתפה את האחרות וזו היתה דרך מאוד נכונה לטעמי לסיים מחצית זו.
בהמשך
המפגש קראנו תיעוד של שיעור של אחת מהמורות. השיעור עסק במקצוע: משנה. התלמידים
התבקשו לבצע משימה במצגת שיתופית אשר בה עליהם לכתוב על שלושה תנאים מהמסכת שלמדו,
לבחור משנה שלמדו ולחלק אותה לפי רכיבי הכאמד"ט (שיטה שנלמדת בכיתה) ולתרגם
בשפתם. מהתיעוד העלנו כמה פעולות חשובות שהמורה והתלמידים עשו וצרפנו אותם לרשימה
הקיימת. כמו כן העלנו גם קשיים שעולים במהלך המשימה ושיש לשים עליהם את הדעת.
לאחר השיתוף
והדיון בנינו הכנו טבלה שבה מקבץ של פעולות דומות שעשו המורה והתלמידים בהקשר של
הפרקטיקה: למידה שיתופית מקוונת חשבנו מה כל הפעולות הללו מקדמות וכך חילצנו מהם ודייקנו את עקרונות הפעולה
שחילצנו מתוכן. דרך זו שבוצעה בשלבים נתנה
לנו להבין יותר לעומק ולדייק בעקרונות הפרקטיקה שלנו והרגשנו שכעת אנו בדרך הנכונה
במטרה משותפת ומשמעותית לקראת יישום הפרקטיקה.
בהמשך
המפגש התחלקנו לשתי קבוצות וכל קבוצה קיבלה מאמר בנושא שמרחיב את הפרקטיקה המטרה
היתה להציג אותו לקבוצה השנייה בדרך יצירתית.
מאמר
אחד עסק בנושא: "הוראה
ולמידה שיתופית"/ד"ר ברוריה שדל, אורלי ויסמן ואורה גולדהירש
ולהלן תמונה
מהתוצר היצירתי שלנו:
ומאמר
שני עסק בנושא:
"כיצד משפיעה הלמידה השיתופית על ההישגים?"/ מכללת לוינסקי, סיגל
מזאדה ורם דרורית.
ולהלן
תמונה מהתוצר היצירתי שלנו:
לסיכום, המפגש היה מאוד מוצלח וממצה. היה שיתוף ומקצועיות ביננו, הקשבה ולמידה. במהלך התיעוד היתה עין טובה, והעדר שיפוטיות והרגשנו שותפות בכל התהליך שעברנו.
תגובות
הוסף רשומת תגובה